No Records Found
Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Google Map Not Loaded
Sorry, unable to load Google Maps API.
За Нас
Дунав мост , открийте като Мост на дружба , представете още Мост Русе – Гюргево, е стоманен фермов мост над река Дунав между градовете Русе (България) и Гюргево (Румъния) на речен километър 488,7.Дължината е на 2,8 км, минава на височина от 30 метра над тях. Изграден е на 2 нива – за влакове и автомобили. Средната част (с дължина 85 м) може да се повдигне и да се разпространят големи кораби. Мостът е един от двата моста над река Дунав по граница между България и Румъния, който има дължина от около 500 км. дължина) е работа на украински скулптор Михайло Парашчук.Открит е официално за експлоатация на 20 юни 1954 г., тъй като за момента си е най-големият комбиниран мост (с железопътна линия и за автомобилен трафик) в Европа. Строен е 2,5 г. от България и Румъния в САЩ със сегашните СССР.Проучвания по отношение на сигурността за изграждане на мост на р. Дунав и експлоатация на сухопътна връзка между Западна и Централна Европа до Балкански полуостров с излаз на Бяло море заповяда още с края на Кримската война (1853 – 1856 г.). Построяването на мост над плавателната река е осмисляно в контекста на изграждането на жп линия. Под натиска на Австро-Унгария Османската империя възприема строителството на лицата Виена – Белград – София – Цариград, с отклонение от Ниш до Солун.Три години след Освобождението на България – 1881 г., има установени контакти между българските княжества и Румъния, на които се обсъжда и вероятността за изграждане на мост над р. Дунав.Идеята на румънската страна от 1884 г. е за изграждане на мост между Свищов и Зимнич. Българският министър-председател Петко Каравелов е резервиран, който се състои от тези пунктове, които не са свързани с плановете за железопътната мрежа в България и ще обсъждат прекалено много финанси на Княжеството. Вероятно П. Каравелов не е убеден в искреността на намеренията на румънското предложение, като още от 1882 г. Букурещна фирма за нагнетяване на трафика от Западна и Централна Европа спрямо пристанището на Кюстенджа.През 1890 г. в бр. 47 на в. Славянин (Русе) е поместено съобщение за проверен търг в Букурещ, иницииран от румънска страна, за изграждане на мост над р. Дунав. На търга съществуващите „Ал. Маргиломан – министър на общите работи, Дука – гл. директор на железници и Силаги – инженер “. В търга участват седем фирми, средни и по темата на Айфел. Най-ниска цена за строителство на моста предложете дружество Фил Лил, а впоследствие върху него беше възприето и изградено върху конструкцията.В началото на ХХ в. идеята за строителство на мост на р. Дунав между България и Румъния навлиза в нов етап. Периодът съвпада с оформеното вече ясна концепция за създаване на железопътни мрежи на отделни страници. Ускореното икономическо развитие на България в началото на ХХ в. издирване на по-нови и сигурни връзки с Австро – Унгария, Германия, Франция и напредналите държави. Честите стопански и политически конфликти между Сърбия и Австро – Унгария (т. Нар. „Свинска война“, 1906 – 1911 г.) се отблъскват негативно върху българския обмен със Западна и Централна Европа. Австро – Унгария от своята страна също търси начин да заобиколи Сърбия при икономическите си контакти с България и Турция. Препоръчайте временно да се забавлявате при обявяването на българската независимост (22 септември 1908 г.) и да се обърнете към проблемите, обърнете се към нейното признание. На 9 април 1909 г. Румъния признава българската независимост. Основна тема за разговор между отделните страни е изграждането на мост на р. Дунав. Румънски министър-председател заявява, че трябва да се събуди смесена българо-румънска комисия, която трябва да изучава. По неговото лично мнение е най-подходящото място за моста е отсечена между пунктовете Сомовит и Корабия. че трябва да се съберат смесена булгарско-румънска комисия, която да проучи работата. По неговото лично мнение е най-подходящото място за моста е отсечена между пунктовете Сомовит и Корабия. че трябва да се съберат смесена българо-румънска комисия, която да проучи работата. По неговото лично мнение е най-подходящото място за моста е отсечена между пунктовете Сомовит и Корабия.Българското правителство приема със задоволство румънското предложение. В София е назначена комисия, която трябва да проучи подробно по време на живота на най-големия мост.В период между Балканската и Междусъюзническата война, и последвалата Първа световна война, преговори между отделните страни, временно с преустановени.В края на 20-те години на XX век заповед проучвайте разговорите, свържете се с мост над река Дунав, от страна на България, в който се включи Румъния, Гърция, Полша, Югославия и др. Препоръчайте да се уверите в динамиката си, за да започнете на Втората световна война да се интересувате от страниците, които не трябва да бъдат включени. Основна идея, около която най-общо се консолидират позициите, може да се направи на мост в района на Корабия – Гиген. Аргументи за разглеждане на какъвто и да е географски характер – релеф на терена, пощенска характеристика и условия за изграждане на подобна конструкция, така и политически и стопански – изграждане на сухо наземна връзка и изливане на Бяло море за достъп от Централна и Западна Европа.След Втората световна война се подразбира преговорите за разглеждане на мост над река Дунав, който да обединява румънския с българския бряг. Обектът е наречен. „889“В свое решение от 11 март 1950 г. Представяме Ви на ЦК на BKP представяне на предложенията за условия от страна на Съветското правителство за изграждане на моста чрез река Дунав за определяне на място – Русе-Гюргево, което и строителството трябва да бъде представено на Министерството на съобщението по въпроса на Съвет на съюз.С Оставане на МС от 25 май 1954 г. е решено мост да се открие за редовна експлоатация на 21 юни 1954 г. с подходящо тържество. Средно членовете на българската делегация, съществували на тържественото откриване, е Вълко Червенков – председател на МС и др. Останалото е да се филмира от българската кинематография и да се предаде по радиоопредавателни станции.
Други предложения
-
Самуилова крепост e името на средновековна крепост, разположена между планините Беласица и Огражден в Ключката клисура. Намира се на невисокия хълм Куфалница, разположен на десния бряг на река Струмешница, на 5 километра северно от село Ключ. Построена е в периода 1009 – 1013 година по време на управлението на цар Самуил и е част от мащабна фортификационна система. Тя е изградена върху основите на тракийско и ранно-българско славянско селище. Read more...
-
Роженският манастир „Рождество Богородично“ е средновековен манастир, най-големият в Пиринска Македония.Манастирът е обявен в 1973 година за паметник на културата. Разположен е в югозападните склонове на Пирин, на няколко километра североизточно от Мелник. Манастирът е дал името си на съседното село Рожен.история на манастира не е ясна. Голям пожар в края на XVII век поврежда манастирските сгради и вероятно унищожава Read more...
-
Мадарският конник е средновековен барелеф, изсечен на отвесна скала близо до днешното село Мадара в Североизточна България. Това е единственият скален релеф в Европа от периода на ранното средновековие и е обявен от ЮНЕСКО за паметник на световното културно наследство обхващащия серия обекти с религиозно, културно и военно предназначение Национален историко-археологически резерват„Мадара“. Той се намира близо до едноименното село, на 18,2 Read more...
Реклама
-
Самуилова крепост e името на средновековна крепост, разположена между планините Беласица и Огражден в Ключката клисура. Намира се на невисокия хълм Куфалница, разположен на десния бряг на река Струмешница, на 5 километра северно от село Ключ. Построена е в периода 1009 – 1013 година по време на управлението на цар Самуил и е част от мащабна фортификационна система. Тя е изградена върху основите на тракийско и ранно-българско славянско селище. Read more...
-
Роженският манастир „Рождество Богородично“ е средновековен манастир, най-големият в Пиринска Македония.Манастирът е обявен в 1973 година за паметник на културата. Разположен е в югозападните склонове на Пирин, на няколко километра североизточно от Мелник. Манастирът е дал името си на съседното село Рожен.история на манастира не е ясна. Голям пожар в края на XVII век поврежда манастирските сгради и вероятно унищожава Read more...
-
Мадарският конник е средновековен барелеф, изсечен на отвесна скала близо до днешното село Мадара в Североизточна България. Това е единственият скален релеф в Европа от периода на ранното средновековие и е обявен от ЮНЕСКО за паметник на световното културно наследство обхващащия серия обекти с религиозно, културно и военно предназначение Национален историко-археологически резерват„Мадара“. Той се намира близо до едноименното село, на 18,2 Read more...
-
: 10:00 - 13:00пн09:00 - 18:00вт09:00 - 18:00ср09:00 - 18:00чт09:00 - 18:00пт09:00 - 18:00сб10:00 - 13:00ндClosedДжипартс ЕООД се занимамва с продажба, внос и дистрибуция на специфични авточасти. Също така и със производаство на жила за стъклоподемници. Предлагаме части за стъкловдигачите, интериора и електрониката на вашите автомобили.При нас може да намерите различни автоаксесоари и добавките на XADO. Заповядайте в нашият магазин на ”бул. Президент Линкълн 116 ” квартал Овча Купел 2 с работно време 9:00-18:00 от Read more...
-
: 09:00 - 16:00пн09:00 - 18:00вт09:00 - 18:00ср09:00 - 18:00чт09:00 - 18:00пт09:00 - 18:00сб09:00 - 16:00ндClosed#ЕкоПроТек ЕООД е компания, предлагаща разнообразие от услуги. Дейността и е основно свързана с еднократното или абонаментно #ПОЧИСТВАНЕ НА ДОМА, ОФИСА ИЛИ ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ. Фирмата ще се заеме и с почистването на строителни обекти след строежа или ремонта им. Можете да разчитате на почистване на: – Витрини – Прозорци – Теракота и гранитогрес – Мрамор и мозайка – Домове и Read more...