No Records Found
Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Google Map Not Loaded
Sorry, unable to load Google Maps API.
За Нас
Дунав мост , открийте като Мост на дружба , представете още Мост Русе – Гюргево, е стоманен фермов мост над река Дунав между градовете Русе (България) и Гюргево (Румъния) на речен километър 488,7.Дължината е на 2,8 км, минава на височина от 30 метра над тях. Изграден е на 2 нива – за влакове и автомобили. Средната част (с дължина 85 м) може да се повдигне и да се разпространят големи кораби. Мостът е един от двата моста над река Дунав по граница между България и Румъния, който има дължина от около 500 км. дължина) е работа на украински скулптор Михайло Парашчук.Открит е официално за експлоатация на 20 юни 1954 г., тъй като за момента си е най-големият комбиниран мост (с железопътна линия и за автомобилен трафик) в Европа. Строен е 2,5 г. от България и Румъния в САЩ със сегашните СССР.Проучвания по отношение на сигурността за изграждане на мост на р. Дунав и експлоатация на сухопътна връзка между Западна и Централна Европа до Балкански полуостров с излаз на Бяло море заповяда още с края на Кримската война (1853 – 1856 г.). Построяването на мост над плавателната река е осмисляно в контекста на изграждането на жп линия. Под натиска на Австро-Унгария Османската империя възприема строителството на лицата Виена – Белград – София – Цариград, с отклонение от Ниш до Солун.Три години след Освобождението на България – 1881 г., има установени контакти между българските княжества и Румъния, на които се обсъжда и вероятността за изграждане на мост над р. Дунав.Идеята на румънската страна от 1884 г. е за изграждане на мост между Свищов и Зимнич. Българският министър-председател Петко Каравелов е резервиран, който се състои от тези пунктове, които не са свързани с плановете за железопътната мрежа в България и ще обсъждат прекалено много финанси на Княжеството. Вероятно П. Каравелов не е убеден в искреността на намеренията на румънското предложение, като още от 1882 г. Букурещна фирма за нагнетяване на трафика от Западна и Централна Европа спрямо пристанището на Кюстенджа.През 1890 г. в бр. 47 на в. Славянин (Русе) е поместено съобщение за проверен търг в Букурещ, иницииран от румънска страна, за изграждане на мост над р. Дунав. На търга съществуващите „Ал. Маргиломан – министър на общите работи, Дука – гл. директор на железници и Силаги – инженер “. В търга участват седем фирми, средни и по темата на Айфел. Най-ниска цена за строителство на моста предложете дружество Фил Лил, а впоследствие върху него беше възприето и изградено върху конструкцията.В началото на ХХ в. идеята за строителство на мост на р. Дунав между България и Румъния навлиза в нов етап. Периодът съвпада с оформеното вече ясна концепция за създаване на железопътни мрежи на отделни страници. Ускореното икономическо развитие на България в началото на ХХ в. издирване на по-нови и сигурни връзки с Австро – Унгария, Германия, Франция и напредналите държави. Честите стопански и политически конфликти между Сърбия и Австро – Унгария (т. Нар. „Свинска война“, 1906 – 1911 г.) се отблъскват негативно върху българския обмен със Западна и Централна Европа. Австро – Унгария от своята страна също търси начин да заобиколи Сърбия при икономическите си контакти с България и Турция. Препоръчайте временно да се забавлявате при обявяването на българската независимост (22 септември 1908 г.) и да се обърнете към проблемите, обърнете се към нейното признание. На 9 април 1909 г. Румъния признава българската независимост. Основна тема за разговор между отделните страни е изграждането на мост на р. Дунав. Румънски министър-председател заявява, че трябва да се събуди смесена българо-румънска комисия, която трябва да изучава. По неговото лично мнение е най-подходящото място за моста е отсечена между пунктовете Сомовит и Корабия. че трябва да се съберат смесена булгарско-румънска комисия, която да проучи работата. По неговото лично мнение е най-подходящото място за моста е отсечена между пунктовете Сомовит и Корабия. че трябва да се съберат смесена българо-румънска комисия, която да проучи работата. По неговото лично мнение е най-подходящото място за моста е отсечена между пунктовете Сомовит и Корабия.Българското правителство приема със задоволство румънското предложение. В София е назначена комисия, която трябва да проучи подробно по време на живота на най-големия мост.В период между Балканската и Междусъюзническата война, и последвалата Първа световна война, преговори между отделните страни, временно с преустановени.В края на 20-те години на XX век заповед проучвайте разговорите, свържете се с мост над река Дунав, от страна на България, в който се включи Румъния, Гърция, Полша, Югославия и др. Препоръчайте да се уверите в динамиката си, за да започнете на Втората световна война да се интересувате от страниците, които не трябва да бъдат включени. Основна идея, около която най-общо се консолидират позициите, може да се направи на мост в района на Корабия – Гиген. Аргументи за разглеждане на какъвто и да е географски характер – релеф на терена, пощенска характеристика и условия за изграждане на подобна конструкция, така и политически и стопански – изграждане на сухо наземна връзка и изливане на Бяло море за достъп от Централна и Западна Европа.След Втората световна война се подразбира преговорите за разглеждане на мост над река Дунав, който да обединява румънския с българския бряг. Обектът е наречен. „889“В свое решение от 11 март 1950 г. Представяме Ви на ЦК на BKP представяне на предложенията за условия от страна на Съветското правителство за изграждане на моста чрез река Дунав за определяне на място – Русе-Гюргево, което и строителството трябва да бъде представено на Министерството на съобщението по въпроса на Съвет на съюз.С Оставане на МС от 25 май 1954 г. е решено мост да се открие за редовна експлоатация на 21 юни 1954 г. с подходящо тържество. Средно членовете на българската делегация, съществували на тържественото откриване, е Вълко Червенков – председател на МС и др. Останалото е да се филмира от българската кинематография и да се предаде по радиоопредавателни станции.
Други предложения
-
: 09:00 - 17:00пн09:00 - 17:00вт09:00 - 17:00ср09:00 - 17:00чт09:00 - 17:00пт09:00 - 17:00сб09:00 - 05:00нд09:00 - 05:00Царевец е хълм във Велико Търново, какъвто и едноименният крепост в средновековния Търновград.Разположена е в близост до стария град на Велико Търново. Тя е била главна българска крепост по време на Второто българско царство (1185 – 1396), когато Търново е столица на царството. През Средновековието хълмът, който се намира, е застроен с жилищни и административни постройки.Археологията може да разкопира на Царевец Read more...
-
Роженският манастир „Рождество Богородично“ е средновековен манастир, най-големият в Пиринска Македония.Манастирът е обявен в 1973 година за паметник на културата. Разположен е в югозападните склонове на Пирин, на няколко километра североизточно от Мелник. Манастирът е дал името си на съседното село Рожен.история на манастира не е ясна. Голям пожар в края на XVII век поврежда манастирските сгради и вероятно унищожава Read more...
-
: 07:30 - 20:00пн07:30 - 20:00вт07:30 - 20:00ср07:30 - 20:00чт07:30 - 20:00пт07:30 - 20:00сб07:30 - 08:00нд07:30 - 08:00Перперк , препорън и Перперикон, е ранноисторически, античен и средноковен български български каменен комплекс в Източните Родопи, който се намира от голям мегалитен светилник от VI – V милидолеция пр. Хр., Паметници от античност и средновековна крепост. При траките, Перперек е свещен скален град, столица и крепост с царски дворец. По-тук тук са живели римляни, готи, ромеи и българи.Перперек е Read more...
Реклама
-
: 09:00 - 16:30пн09:00 - 16:30вт09:00 - 16:30ср09:00 - 16:30чт09:00 - 16:30пт09:00 - 16:30сб09:00 - 06:30нд21:00 - 06:30Паметник на свободата (също Паметник на Шипка) е монументална скулптура на връх Свети Никола. Паметникът е издигнат с цел да увери подвига на падналите за свобода на България по време на отбраняване по време на шипченска битка, около което може да се реши да се ревизира за Руско-турската война и Освобождението на България, като през лятото на 1877 г. Паметникът Read more...
-
: 09:00 - 17:00пн09:00 - 17:00вт09:00 - 17:00ср09:00 - 17:00чт09:00 - 17:00пт09:00 - 17:00сб09:00 - 05:00нд09:00 - 05:00Белоградчишка крепосте крепост, който се намира непосредствено до град Белоградчик, България. В исторически аспект крепостта е най-търсената културна забележителност на град Белоградчик. Към Белоградчишкото колело и към Белогрдчишките скали е насочен основният туристически поток на района. Белоградчишката крепост е една от най-запазените крепости в България и е обявена за паметник на културата от национално значение.Крепостта е построена по време, която Read more...
-
Седемте рилски езера е група езера с ледников произведен, разпределен в планината Рила. Това е най-посещаваната от туристическата група на България и е единствената от стоте национални туристически обекта. Езерата се намира в Дамгския дял наСеверозападна Рила и разполага със стъпаловидно между 2095 и 2535 м н.в. Заемат се вдлъбнатини по склона на планиране, като отделни служители могат да се свържат Read more...
-
Самуилова крепост e името на средновековна крепост, разположена между планините Беласица и Огражден в Ключката клисура. Намира се на невисокия хълм Куфалница, разположен на десния бряг на река Струмешница, на 5 километра северно от село Ключ. Построена е в периода 1009 – 1013 година по време на управлението на цар Самуил и е част от мащабна фортификационна система. Тя е изградена върху основите на тракийско и ранно-българско славянско селище. Read more...
-
: Open 24 hoursпнOpen 24 hoursвтOpen 24 hoursсрOpen 24 hoursчтOpen 24 hoursптOpen 24 hoursсбOpen 24 hoursндOpen 24 hoursПроходна е пещера в село Карлуково, област Ловеч. Проста е една от най-известните пещери в България, намира се в непосредствена близост до село Карлуково (на 0,5 км), емблема на Карлуковския карстов район. Геоложкият феномен се намира на 250 метра надморска височина. Пещерата е леснодостъпна и проходима през всички сезони от годината. Точно над нея минава пътека, свързва Карлуково с гара Read more...